Всеукраинское объединение за право на эвтаназию



Понедельник, 21.08.2017, 18:56
Меню сайта
Наш опрос
Необходим ли документ, в котором человек мог указать,что с ним делать в случае неизлечимой болезни?
Всего ответов: 200
Форма входа
Главная » 2010 » Ноябрь » 13 » Чарльз Тейлор: "Ми зараз набагато чутливіші до страждання..."
06:10
Чарльз Тейлор: "Ми зараз набагато чутливіші до страждання..."
   Чарльз Тейлор, відомий канадський філософ, наголошує на тому, що ми, сучасні люди, великої ваги надаємо саме прагненню уникнути страждань. " Це, знову ж таки, видається унікальним порівняно з іншими цивілізаціями. Безперечно, ми набагато чутливіші щодо цього, ніж наші предки кілька століть тому - це стане очевидним, якщо ми розглянемо варварські (для нас) покарання, які вони застосовували. Правовий кодекс і пов'язані з ним практики, як завжди, дозволяють нам осягнути широке коло культурних явищ. Згадаймо жахливий опис тортур і страти чоловіка, який вчинив спробу царевбивства у Франції середини вісімнадцятого століття; цим описом починається "Наглядати і карати" Мішеля Фуко. Не можна сказати, що в країнах Заходу у двадцятому столітті не траплялися подібні жахи. Але нині на них дивляться як на скандальні помилки, які треба приховувати. Навіть "чисті" судові страти у країнах, де смертна кара ще залишається чинною, більше не здійснюється публічно, а відбувається далеко за мурами в'язниці. Нас жахає, коли ми чуємо, що батьки - за минулих часів, коли такі події ще були публічними видовищами, - приводили маленьких дітей, щоб ті могли їх побачити. Ми зараз набагато чутливіші до страждання, що, звичайно може вести просто до небажання чути про нього, а не до якихось конкретних виправних заходів. Але уявлення, що ми повинні зменшити страждання до мінімуму, є невіддільною частиною того, що сьогодні означає для нас повага, хоч би як це було неприємно деяким красномовцям, найпомітнішою постаттю  серед яких є Ніцше.
  Причина такої зміни є почасти негативною. На відміну від, скажімо, катів вісімнадцятого століття, ми не бачимо жодної рації в ритуальній відплаті жахливою карою за жахливий злочин. Усі уявлення про космічний моральний лад, які надавали смисл такому відновленню справедливості, поступово зникли для нас. Наголос на полегшенні страждання виріс саме із занепадом подібних переконань. Цей наголос - те, що залишається і набуває морального значення, коли ми позбуваємось думки, що людські істоти відіграють роль у широкому космічному ладі чи Божественній історії. Це було частиною критичного виступу утилітаристського Відродження з його протестом проти непотрібного та безцільного страждання людей в ім'я великого ладу або великої драми."

                                                                                                                                                Чарльз Тейлор "Джерела себе".
Просмотров: 2008 | Добавил: VoronaVlad | Рейтинг: 5.0/1
Поиск
Календарь
«  Ноябрь 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архив записей
Другие сайты
  • euthanasia.com
  • Диньите (Dignitas)
  • Voluntary Euthanasia Society of New Zealand
  • eutanasia.ru
  • Эвтаназия
  • bbc.co.uk/ethics/euthanasia/
  • E-mail:voronavlad@ukr.net © 2017


    Бесплатный конструктор сайтов - uCoz
    "Собака, которая умирает и знает, что умирает как собака, и может сказать,
    что она знает
    ,что умирает как собака, - есть человек."
    (Эрих Фрид).